Monday, June 19, 2017

اجاره آپارتمان مبله در تجریش

باسلام خدمت بازدید گنندگان عزیز وب سایت نظام مبله. با شماییم با یکی دیگر از تاپیکهای آموزشی در خصوص مناطق مختلف تهران و اینبار با معرفی منطقه تجریش در خدمت شما هستیم. از آن دسته از دوستانی که به اجاره آپارتمان مبله در تهران علاقمند هستند نیز دعوت به عمل می آید که تا پایان مارا  همراهی نمایند.
تجریش در گذشته نام یکی از شهرهای تهران بوده است اما امروزه به عنوان یکی از محله های تهران و زیر نظر شهرداری منطقه یک در کلان شهر تهران به حساب می آید و اداره میشود. در گذشته تجریش خود بطور مستقل یک شهر به حساب می آمده ولی امروزه از توابع شمیران که خود نیز از توابع تهران محسوب میشود قرار دارد. تجریش و میدان اصلی آن که یکی از محله های شلوغ و پر رفت آمد مردم چه برای گشت و گذار و چه برای خرید محسوب میشود، در انتهای خیابان ولیعصر (عج ) تهران واقع شده است.
تجریش نیز همانند سایر محله های قدیمی تهران که دارای آثار ارزشمند و قدیمی تاریخی هستند، دارای آثار تاریخی چون امامزاده صالح و تکیه بزرگ تجریش میباشد. در گذشته های دور که تجریش خود به شکل مستقل از تهران وجود داشته است مردم آن مناطق نیز زبان و آداب و رسوم خاص خود را داشته اند که امروزه تعداد انگشت شماری از این آداب و رسوم در میان مردم در این مناطق وجود دارد که از جمله آن میتوانیم به زبان تاتی که در گذشته در این مناطق استفاده میشده نام ببریم که امروزه با گسترش آپارتمان نشینی و اجاره آپارتمان مبله ، این آداب و رسوم هم دیگر از میان رفته است.


با توجه به اینکه تجریش یکی از شمالی ترین و از لحاظ ارتفاع، مرتفع ترین منطقه در تهران محسوب میشود به تجریش قله ی تهران و یا بام تهران نیز گفته میشود. به همین دلیل یکی از گرانترین مناطق جهت اجاره آپارتمان مبله در تهران نیز محسوب میشود.
این منطقه به دلیل قدمت بسیار زیاد تاریخچه تهران محسوب میشود به همین دلیل خیابانهای متعددی به این میدان وارد و یا از آن خارج میشوند. از جمله این خیابانهای معروف میتوان به خیابان ولیعصر، دربند، جلالوند و ملکی اشاره کرد.

No comments:

Post a Comment